אישור יציאת קטין לחו"ל

מה קורה במקרה של יציאת קטין לחו"ל ללא ליווי של שני ההורים? 

שלטונות ההגירה נוטים להחמיר בבדיקות של קטינים (ילד או ילדה מתחת לגיל 18) היוצאים לחו"ל ללא שני ההורים, ועל כן המלצת משרד החוץ היא להיערך מראש עם אישור נוטריוני ליציאת קטין לחו"ל. 

ממה החשש?

 יציאת קטינים לחו"ל ללא ההורים היא סוגיה רגישה וקיים חשש של חטיפת ילדים או הברחתם מישראל לחו"ל, על כן מתבצעות מעת לעת בדיקות במסגרת מעבר של קטינים במעברי הגבולות הן בארץ והן בחו"ל.  

מה יקרה אם יגיע הקטין לשדה התעופה ללא האישור הנוטריוני? 

נושא מעבר של קטין בלתי מלווה (ללא שני ההורים (אינו מוסדר ברמה הבינ"ל, אם כי בחלק מהמדינות קיימת הסדרה ספציפית ובחלק מהמדינות מסתמכים על הנהלים של חברות התעופה השונות.  

שימת לב כי הבדיקה של קטינים במעברי הגבולות נעשית לרוב בצורה מדגמית ולא כדאי לקחת את הסיכון כי ילדכם ייבדק ויתגלה שאין ברשותו אישור מתאים.  במצב כזה הוא ייאלץ להישאר בארץ עד לאיתור ההורים והגעתם לשדה התעופה. 

מהו האישור הנוטריוני? 

אישור הכולל את הסכמת ההורים ליציאת הקטין לחו"ל אשר נחתם בפני נוטריון

באילו מקרים נדרש אישור נוטריוני? 

כאשר הוריו של הקטין גרושים והקטין יוצא עם אחד מהם לחו"ל- יש צורך בקבלת אישור ההורה הנוסף לצורך יציאתו של הקטין כאשר הקטין יוצא לחו"ל עם מלווה (סבא, סבתא, בן משפחה בגיר וכו')- במקרה זה על שני ההורים לחתום על האישור

 על מנת לחסוך עוגמת נפש ולהתחיל החופשה בצורה קלה ומהירה- היערכו מראש עם אישור נוטריוני מתאים.   


במשרד עו"ד ונוטריון יפית אייקורט תוכלו לקבל אישור נוטריון ליציאת קטין לחו"ל בצורה יעילה ומהירה תוך זמן קצר מרגע פנייתכם.